• ورودی شهر
    ورودی شهر جدید هشتگرد

  • سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گرامی باد

  • برگزاری مراسم روز درختکاری با حضور مدیر عامل ، هیات مدیره ، مدیران و کارکنان شرکت
    به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسم جشن درختکاری ، امروز ۱۵اسفند با حضور مدیر عامل واعضاء هیات مدیره و سایر مدیران و کارکنان در یکی از پروژه های مسکن مهر (نیک سیستم)با همراهی ساکنین برگزار گردید.

  • اطلاعيه مربوط به تمدید ثبت نام مسکن مهر در پروژه های شهر جدید هشتگرد
    شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در اجرای دستورالعمل اجرائی تبصره (3) الحاقی به بند (2) ماده (1) آیین نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موضوع تصویب نامه شماره 151974/ت 52160 مورخ 1394/11/19 هیات محترم وزیران، واحدهای مسکن مهر ساخته شده يا در دست احداث با مشخصات ذیل را جهت ثبت نام متقاضيان واجدشرایط، معرفي و اعلام مي نمايد.

  • شهر جدید هشتگرد
    نمای زیبایی از شهر جدید هشتگرد در شب

پنج شنبه ٠٧ ارديبهشت ١٣٩٦
منشور اخلاقی

                                                           منشور اخلاقي و اداري كارمندان دولت

اين منشور به منظور اشاعه و اعتلاي فرهنگ اسلامي و ارزش‌هاي انساني و سازماني در نظام اداري كشور و نهادينه كردن ابعاد آنها در انديشه و عمل كارمندان دولت تدوين گرديده است. با اطلاع از اين كه كارمندان دولت به عنوان بندگان خدا و خدمتگزاران مردم بايد تمامي تلاش و همت خود را براي انجام هر چه بهتر وظايف شرعي و قانوني و مسئوليت‌هاي اداري برمبناي باورها و ارزش‌هاي اسلامي و افزايش سطح رضايتمندي مردم به كارگيرند، خود را ملزم به رعايت اصول و مفاد زير مي‌دانم:

الف ـ اصول حاكم بر منشور

1-اصل برابري: همه شهروندان در برابر قانون برابرند و بايد با همه آنان در شرايط مشابه رفتار يكسان داشت. كارمندان بايد در محدوده وظايف شغلي خود، امكان دسترسي برابر به خدمات دولتي را براي همه شهروندان فراهم كرده و با آنان بدون هيچ گونه تبعيض رفتار كند.


*اصل حاكميت قانون در مناسبات اداري: همه امور دولتي مبناي قانوني دارد و تصميمات و اقدامات اداري كارمندان بايد براساس احترام به قوانين و مقررات موجود اتخاذ و انجام شود.


* اصل شهروندمداري (مردم مداري): هدف غايي از تشكيل سازمان‌هاي دولتي و استخدام كارمندان، ارايه خدمات بهتر به مردم و شهروندان است. كارمندان بايد در گفتار، كردار و نگرش‌هاي خود عنوان "خدمتگزار مردم " را متجلي سازند. كارمندان متعهد هستند كه در تصميم‌گيري‌ها، انجام وظايف و رفتارهاي خود منافع و ترجيحات مردم و شهروندان و مصالح عمومي را در نظر گيرند و امكان دسترسي راحت‌تر و عام‌تر به خدمات دولتي را فراهم نمايند.


*اصل احترام و اعتماد: كارمندان در تعاملات و رفتارهاي خود با ساير افراد از قبيل مافوق‌ها، زيردستان، همكاران و مراجعان بايد احترام آنان را حفظ نمايند. به انتظارات و احساسات ديگران اهميت قائل شده و بر مبناي اعتماد به طرف مقابل عمل كنند.

*اصل شفافيت: كارمندان بايد تمامي اطلاعات مربوط به امور و فرآيندهاي جاري دستگاه‌هاي اجرايي (به غير از اموري كه در زمره اسناد و اطلاعات طبقه‌بندي شده قرار دارد) را به طور شفاف در چارچوب مقررات و ضوابط در اختيار ذينفعان قرار دهند. اين اطلاعات ضمن مشخص كردن فرآيندهاي سازماني، مبناي پاسخگويي كارمندان به مردم و مراجع ذيصلاح را فراهم مي‌آورد.


* اصل پاسخگويي: سازمان‌هاي دولتي براي مردم ايجاد مي‌شوند و بايد در برابر آنان پاسخگو باشند. كارمندان مسئوليت تصميمات و اقدامات خود را برعهده گرفته و در مورد آنها به مردم و مراجع ذيصلاح پاسخگو هستند.


*اصل عدم سوء استفاده از موقعيت شغلي: كارمندان نبايد از اختيارات و جايگاه شغلي و سازماني خود در جهت منافع شخصي يا گروه خاصي استفاده نمايند. اختيارات شغلي و سازماني بايد فقط براي انجام وظايف سازماني و در جهت مصالح عمومي به كار گرفته شوند.


* اصل تعهد و وفاداري به سازمان: كارمندان بايد نسبت به دستگاه متبوع خود و اهداف، ماموريت‌ها و ضوابط آن متعهد و وفادار باشند و با علاقه‌مندي و تمام توان از طريق انجام صحيح وظايف و مسئوليت‌هاي شغلي و سازماني در راستاي تحقق اهداف و ماموريت‌هاي سازمان تلاش كنند.


* اصل به كارگيري مهارت و تخصص: كارمندان بايد تلاش نمايند تا مهارت، دانش و تخصص مربوط به وظيفه شغلي و سازماني خود را فراگرفته و تمام توان فني، تخصصي و حرفه‌اي خويش را براي انجام بهينه فعاليت‌هاي شغلي و سازمان به كار گيرند.

ب ـ مفاد منشور

1-  انجام وظايف و مسئوليت‌هاي شغلي و سازماني
1-1- به رعايت نظام و انضباط در انجام فعاليت‌ها و حضور به موقع در سازمان توجه نماييم.
1-2- در انجام وظايف و مسئوليت‌ها پشتكار و جديت داشته و آنها را با دقت، صحت و به موقع انجام دهيم.
1-3- سعي نماييم تا دانش خود را در زمينه فعاليت‌هاي سازماني به روز نگه داشته و آنها را با توانمندي و ابتكار خود در انجام فعاليت‌هاي اداري و سازماني به كار گيريم.
1-4- به ايده‌ها و افكار جديد ارزش قائل شده و براي اجرايي كردن آنها به شكل منطقي در دستگاه اجرايي متبوع و نظام اداري تلاش كنيم.
1-5- براي افزايش بهره‌وري نظام اداري از طريق افزايش بهره‌وري حيطه فعاليت خود تلاش كنيم.
1-6- از امكانات، تجهيزات و سرمايه‌هاي نظام اداري حفاظت نموده و در استفاده موثر و مطلوب از آنها بكوشيم.
1-7- در انجام فعاليت‌ها و تعاملات، روابط خويشاوندي، قومي، جنسي، نژادي، مذهبي و غيره تاثيري در تصميمات و اقدامات مان نداشته باشد.
1-8- روحيه انتقادپذيري داشته و انتقادات سازنده ديگران را به عنوان فرصتي براي صلاح و بهبود خود و فعاليت‌هايمان بدانيم.
1-9- هميشه و در همه حال رضايت خداي متعال را مدنظر قرار داده و بر آنچه كه خداوند امر يا از آن نهي مي‌كند، توجه كامل داشته و او را ناظر بر اعمال و كردار خويش بدانيم.


2- رفتار و برخورد با ارباب رجوع و همكاران
2-1- مردم و شهروندان به عنوان ذي حق براي نظام اداري هستند، تلاش نماييم با ايجاد ارتباط مناسب و ارايه خدمت بهتر، تصويري مثبت از دستگاه اجرايي و نظام اداري در ذهن آنان ايجاد كنيم.
2-2- به مراجعه كنندگان به صورت عادلانه و در چارچوب قوانين، مقررات و ضوابط خدمت ارايه دهيم.
2-3- در محدوده وظايف شغلي، اطلاعات و راهنمايي‌هاي لازم و مناسب به ارباب روجوع ارايه و در زمينه خدمت شفاف‌سازي صورت دهيم.
2-4- خواسته‌هاي قانوني ارباب رجوع را در چارچوب وظايف خود با صحت، دقت و سرعت و بدون تشريفات زائد اداري و تحميل هزينه‌ اضافي به وي ارايه دهيم.
2-5- به ارباب رجوع احترام گذاشته و در استقبال و صحبت با آنان گشاده‌رو باشيم.
2-6- به نظرات، پيشنهادها و بازخوردهاي شهروندان و مراجعه كنندگان به عنوان منبعي گرانبها براي بهبود عملكرد نگاه كرده و با ديد منطقي به آنها توجه كنيم.

2-7- به نظم و آراستگي شخصي و محل كار خود توجه كنيم.
2-8- سعي كنيم تا فرهنگ تكريم ارباب رجوع، پاسخگويي و گره گشايي از مشكلات مردم و مراجعان به يك ارزش حاكم در نظام اداري تبديل شود.
2-9- روحيه كار جمعي را در خود تقويت كرده و در انجام فعاليت‌هاي گروهي مشاركت جو و مشاركت پذير باشيم.
2-10- روحيه قدرداني از ديگران را در خود تقويت كرده و سعي نماييم كه اين امر را در بين همكاران اشاعه دهيم.
2-11- دانش، تجربه و توانمندي‌هاي خود را با سعه صدر در اختيار همكاران قرارداده و در ارتقاي توانمندي‌هاي آنان كوشا باشيم.
2-12- تا حد ممكن در حل مشكلات شغلي همكاران تلاش نماييم و از تجسس در زندگي خصوصي آنان پرهيز كنيم.

عنوان

راه اندازی، طراحی، اجرا و بروزرسانی:  متين تايم  بهار 1393  MatinTime  2014